Hvordan automatiske onlineløsninger som faktura på nett kan hjelpe virksomheter

Key Account Manager, GO MO Group AB

Takket være forbedringer i datateknologi, bedre enheter, økt tilobling og høyere internettgjennomtrengning, gjør virksomheter betydelige endringer i måten de driver. Ett av hovedmålene i moderne virksomheter er forretningsprosessautomasjon  (BPA). BPA er bruken av programvare og digitale løsninger for å forenkle komplekse oppgaver og gjøre dem mer effektive. Bruken av digitale løsninger som elektronisk faktura eller CRM-programvare krever bruk av færre ressurser. BPA har som mål å gjøre så mange prosesser som mulig handsfree. Dette betyr at ingen menneskelig innblanding er påkrevd for å fullføre oppgaver. Dette gjør det mulig for medarbeidere og bedriftsledere å fokusere på oppgaver som er mer avgjørende for kjernevirksomheten. Digitale og onlineløsninger hjelper virksomheter med å øke kapasitet og produktivitet (Sara Angeles, What Is Business Process Automation And How Can It Help Your Business?, 2014). Nevnt nedenfor er et par digitale løsninger som virksomheter bør benytte seg av.

Onlinemarkedsføring

Istedenfor for å bruke konvensjonelle metoder for markedsføring bør virksomheter vurdere å investere i digitale markedsføringsstrategier. Forskning har vist at et økende antall brukere bruker informasjon på Internett, nettanmeldelser og sosiale medier til å foreta kjøpsbeslutninger. Nettmarkedsføring er praktisk og har stor utstrekning til en rimelig kostnad. Internett-markedsføringsløsninger tilpasser automatisk tilbud for potensielle kunder ved å analysere deres kjøpshistorikk og preferanser. Det ville være kjedsommelig, dyrt og veldig tidsoppslukende å finne slik informasjon gjennom konvensjonelle metoder (Ian Linton, SIX BENEFITS OF INTERNET MARKETING, 2016).

Stordata

Virksomheter liker å innhente data for å fatte informerte beslutninger. Det kan være utfordrende og dyrt for små og mellomstore bedrifter å innhente tilstrekkelig med data. Løsninger som Kissmetrics og ClearStory-data kan brukes av mindre organisasjoner for å få tilgang til intelligente data og fatte effektive beslutninger. Disse løsningene er rimelig og brukervennlige og gir virksomheter tilgang til store volum med online- og offlineinformasjon (Sara Angeles, 8 BIG DATA SOLUTIONS FOR SMALL BUSINESSES, 2016).

CRM-er

Ledelse i kundeforhold-programvare (CRM) gjør det enklere for virksomheter å holde rede på klientkommunikasjon. Klagemål og tvister kan raskt løses. Forretninger kan integrere CRM-er med deres markedsføringsstrategier for å automatisere en rekke oppgaver. Bruk av CRM for å automatisere markedsføring lar virksomheter få bedre innsikt angående deres kundebase. En CRM-løsning som er integrert med bedriftssalgsprogrammet vil erstatte e-postlister og andre databaser. Dette gjør at virksomheter får til mer med deres eksisterende ressurser (Jessica Lunk, THE ADVANTAGE OF INTEGRATED CRM AND MARKETING AUTOMATION, 2015).

E-fakturering

E-faktureringsløsninger lar virksomheter automatiske fakturaprosessen. Automatiske kjøp for å betale-løsninger kan hjelpe virksomheter med å spare tid og penger. Disse løsningene eliminerer behovet for manuell datainnføring. Dette reduserer muligheten for feil. Siden fakturainformasjon lages digitalt, kan det enkelt ses på og hentes. P2P-løsninger automatiserer prosesser med å matche fakturaer med innkjøpsordre og pakksedler. Dette lar organisasjoner foreta betalinger raskere. En virksomhet kan sende faktura elektronisk, noe som sparer tid, reduserer bruken av papir og reduserer kostnader. Virksomheter i Norge kan kontakte Basware for å inkorporere elektronisk faktura-løsninger i driften. Mer informasjon er tilgjengelig på nettsiden deres.

"Meningene ovenfor gjenspeiler kun forfatternes mening. De gjenspeiler ikke Baswares posisjon."

Sende Elektronisk Faktura

Kategori: E-Invoicing